معرفی وبلاگ
بسم الله الرحمن الرحیم/سلام بر مسجدین/(تصویر وبلاگ:احمد دهقان نویسنده برجسته کشور) /روستای مسجدین کتابخانه نور دارد چه مطالبی برای شما مخاطبین عزیز جالب تر وخواندنی تر است گیاهان داروئی بهتر است یا مطلب طنز یا کتاب های کودک ؟/حسین نادری و دیگر دوستان در روستای مسجدین همدان از اینکه به وبلاگ های فرهنگی مسجدین تشریف آورده اید به شما دوست عزیز خیرمقدم می گویند!((نادری و رضایی جهاندار و فاتحی بیات))
صفحه ها
دسته
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 52673
تعداد نوشته ها : 46
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان


  نمونه مجلات طنز مگ ایران :

magiran.com/magtoc.asp?mgID=1860&Number=261&Appendix=0

 

 



         1 -   خانواده            



جوانان و آسیب شناسی انتخاب همسرقسمت اول

جوانان و آسیب شناسی انتخاب همسر قسمت دوم

جوانان و آسیب شناسی انتخاب همسر (بخش سوم)

جلات > عقیدتی، فرهنگی، اجتماعی > نامه جامعه > دی 1388 - شماره 64

hawzah.net/fa/magazine/magart/0/0/89250?SearchText=%d9%83%d9%81%d9%88%d9%8a%d8%aa

گا م های زندگی مشترک


 



---------------------------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------------------------


---------------------------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------------------------




18.چهل نکته درباره  تربیت کودکان

 
 استاد : تراشیون( کارشناس تربیتی حوزه)

hawzah.net/fa/article/articleview/93669?SearchText=%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b4%d9%8a%d9%88%d9%86

 

 کارشناسان معتقدند بچه ها تا 18 سالگی

 حداکثر دو ساعت مجاز هستند، از برنامه های رسانه استفاده کنند،

 دلیل این مسئله این است که زیاد نگاه کردن به رسانه

هر چند مفید باشد، روی هوش و تغذیه و تربیت بچه ها و دیگر موارد

 اثر می گذارد، ثانیا؛ باید زمان تماشای رسانه را برای فرزندانمان

 مشخص کنیم چه برنامه هایی را ببینند؟ برنامه هایی که متناسب

 باسن و جنسیت آن ها باشد، بدآموزی و پرخاشگری بیش از اندازه

 نداشته باشد و اینکه برنامه هایی را به تماشا بنشینند که

جنبه های یادگیری زندگی را برای آن ها داشته باشد، برخی

برنامه ها به یادگیری و مهارت آموزی کودکان و روحیه اعتماد

 به نفس بچه ها کمک می کند، فرزندان ما با رعایت

این شاخصه تماشاگر برنامه های تلوزیونی باشند ......

 




---------------------------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------------------------


---------------------------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------------------------






       2  -   مهدویت           



          مجلات : امان 

 

  مرکز تخصصی امامت و مهدویت قم  

                             ؛ گامی نو در مسیری سبز

 

 من رانندة تریلی هستم!

 

ما نمیگذاریم ایران سقوط کند!

 

قتل و کشتار در زمان ظهور؛ آری یا خیر؟!

 

نماز اول وقت یادت نرود!

        --------------------------------------------------------

  مجلات > مهدویت > امان > فرودین 1385، شماره 1 

  hawzah.net/fa/magazine/magart/6024/6025/62999





---------------------------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------------------------


---------------------------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------------------------







            3  -    طنز           


نمونه مجلات طنز مگ ایران :

magiran.com/magtoc.asp?mgID=1860&Number=261&Appendix=0






         ------------------------------------------------------


 

--------------------------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------------------------


---------------------------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------------------------








   4  -     لقمه حلال  و لقمه حرام   





مجلات > ادبیات و هنر > گنجینه > بهمن و اسفند 1385، شماره 63 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

سخن مدیر مسئول

پیش گفتار

فضیلت کسب حلال: در ستایش حضرت حق

فضائل کسب حلال

آثار و پیامدهای کسب حلال

اقسام مال حرام

مذمت کسب حرام

راه های کسب حرام

آثار و پیامدهای کسب حرام

راه های پاکیزه نمودن مال

آفات مال و راه های رهایی از آن

در فضیلت لقمه حلال : ماهیت و چیستی لقمه حلال

انواع خوردنی های حلال

انواع خوردنی های حرام

آداب و شرایط تهیه خوراک و خوردن آن

فضائل لقمه حلال

آثار و پیامدهای خوردن لقمه حلال

اوصاف افراد حلال خوار

درجات و مراتب جویندگان لقمه حلال

در مذمت لقمه حرام

آثار و پیامدهای لقمه حرام

معیارهای تشخیص حلال از حرام

نتایج برگزیده و کوتاه

فهرست منابع

                            ---------------------------------------------- 


 

ورود در قیامت با چهره ای نورانی

رسول خدا صلی الله علیه و آله گفت:

 هر که از دنیا حلالْ طلب کند تا از خلق بی نیاز شود

و یا با همسایه و خویشاوندان خویش نیکویی کند،

روز قیامت می آید و روی وی چون ماهِ شب چهارده باشد.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تمام مردمانی که با آنان سروکار داری

 به شش گروه تقسیم می شوند:

گروه سوم: کسانی هستند که ایشان را ستمکار

 یا رباخوار می دانی و برایت روشن شده است

که تمام یا بیشتر اموالشان را از راه حرام و نامشروع

به دست آورده اند، بر تو لازم است که از خوردن طعام

 و گرفتن اموالشان به طور کلی دوری کنی.......

گروه چهارم: کسانی هستند که بیشتر اموالشان

را حلال می دانی و در ثروتشان حرام نیز وجود دارد،

مانند افرادی که به تجارت مشغولند یا اموالی از طریق

 ارث به ایشان رسیده است ........

گروه پنجم: مردمانی هستند که ایشان را نمی شناسی،

 ولی دارای لباس و هیأت ستمگرانند و این علامت ظاهر،

 ایجاب می کند که از خوردن طعامشان خودداری کنی،

مگر در وقتی که درباره ایشان تحقیق و بررسی نمایی

و برایت روشن شود که حقیقت ایشان به خلاف ظاهری است

 که مشاهده می شود........

 

اگر شخصی ناشناخته طعامی را به تو تعارف کند،

در این حال اگر از او بپرسی که از چه راهی به دست

آورده است و اگر درباره او و طعامی که آورده است،

از اشخاص دیگری سؤال کنی و او اطلاع حاصل کند،

 اذیّت و آزار بیشتری به او رسانده ای و اگر اطلاع حاصل نکند،

 درباره اش تجسس کرده ای و سوءظن روا داشته ای

و در غیبت و تهمت زدن نسبت به او سهل انگاری کرده ای

و همه این اعمال حرام است. بنابراین باید برای خودداری

از خوردن طعام او راهی پیدا کنی که سبب رنجش و آزارش

 نگردد و اگر چنین راهی به نظرت نرسد، لازم است که غذایش

 را بخوری؛ زیرا به دست آوردن دل مسلمانان و خودداری

 از آزارشان از مراعات جنبه ورع مهم تر است.

بدان که حضرت رسول خدا صلی الله علیه و آله از غذای

هدیه بریره [زنی صحابی [خورد و نپرسید که از کجا آورده است

 و هدایا به حضورش می بردند و او قبول می کرد، بدون اینکه

 درباره آن سؤالی بکند......





---------------------------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------------------------


---------------------------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------------------------






       5  -   تماشای ماهواره        




شهرفرنگ شبکه های ماهواره ای فارسی زبان

نگاهی به برنامه های غیراخلاقی...شبکه های فارسی زبان ماهواره ای

                  -------------------------------------------------------------------------------  


                      متن کامل استفتاء بدین شرح است: 
  
باسمه تعالی 
  
باعرض سلام و احترام 
  
خدمت محترم حضرت آیت الله مکارم شیرازی 
  
1. آیا استفاده از آنتن 
ماهواره و نصب راه اندازی آن

در منزل به عنوان یک ابزار شخصی از نظر حکم شرعی

چیست و نظریه آن مرجع محترم چه می باشد؟ 
  
2. حکم شرعی استفاده از اینترنت چه می باشد؟ 
  
با تشکر 
  
*                                               پاسخ استفتاء 
  
باسمه تعالی


  
ج1.باتوجه به این که غالب برنامه های آن فاسد است

و اثرات منفی در پی دارد و در هر خانه ای وارد شود

غالبا از آن سوء استفاده خواهد شد 

           استفاده از آن جایز نیست. 


  
ج2. با توجه به این که اینترنت قابل استفاده صحیح 

و ناصحیح است و مطالب خوب و بد دارد از ابزار مشترک

                 محسوب می شود 

    و چنانچه ازآن استفاده ای مشروع کنند

اشکالی ندارد و خرید و فروش ابزار آن جایز است

  
همیشه موفق باشید 
  
ناصر مکارم شیرازی

 hawzah.net/fa/news/view/83140

      -----------------------------------------------------------------


پاسخ استفتاء

 hawzah.net/fa/news/view/83140

----------------------------------------------------------------------------------------------





---------------------------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------------------------


---------------------------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------------------------






       6  -   کودک ونوجوان         




    daftarmags.ir

پورتال نشریاتدفترسازمان تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

-----------------------------------------------------------------------------------------------------


                پوپک            سنجاقک          سلام بچه ها







 

---------------------------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------------------------


---------------------------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------------------------


 



             7  -   در باره             



   مثل های قرآنی 


دو نفر نزد پیامبر آمدند،

تا چشم پیامبر به آنها افتاد، فرمود:

«شما گوشت خوردید». گفتند:

یا رسول اللّه!

ما امروز اصلاً چیزی نخوردیم.

فرمود: «شما گوشت خورده اید،

من آثار و تکّه های گوشت

را در دهان شما می بینم، آنها انکار کردند.

پیامبر فرمود: 

شما امروز گوشتهای تن سلمان و اسامه

 را جویدید،

شما از آنها غیبت کردید.»

قرآن می فرماید: «شما هیچ کدام حاضر نیستید

گوشت برادر مرده خود را بخورید، پس چرا غیبت می کنید؟!»

این که قرآن غیبت را به خوردن گوشت انسان مرده ـ آنهم مرده برادر ـ

تشبیه می کند بدین جهت است که عمق زشتی و قباحت

آن را بیان کند، چه این که خوردن گوشت انسان حرام است

و زشت و زشت تر از آن، خوردن گوشت انسان مرده،

آن هم برادر مرده خویش است.

غیبت هندسه برادری را ویران و قصه دوستی را تباه می کند.

بیا تا قدر یکـــــدیگر بدانیـــم که تا ناگاه زیکــدیگر نمانیــم

غرض ها تیره دارد دوستـــــی را غرض ها را چرا از دل نــرانیــم

کریمان جان فدای دوست کردند

سگی بگــذار ما هم مرد مانیم مولوی

در گزیده تفسیر نمونه آمده است:

«آبروی برادر مسلمان

همچون گوشت تن اوست و ریختن

این آبرو به وسیله غیبت

و افشای اسرار پنهانی،
همچون خوردن گوشت تن اوست

و تعبیر به «میتاً» به خاطر آن است

که غیبت در غیاب فردی صورت می گیرد که همچون مردگان،

قادر به دفاع از خویشتن نیستند
و این نا جوانمردانه ترین ستمی است

که ممکن است انسان درباره برادر خود روا دارد».2

و نیز در این کتاب آمده است: دو کس غیبت مؤمنی می کردند،

رسول خدا ـ که از نزدیک آنها عبور می کرد، از آن آگاهی یافت ـ

آن دو با اندک فاصله ای به دنبال پیامبر حرکت کردند،

و به محلی رسیدند که مرداری افتاده بود،

پیامبر برگشت و به آنها فرمود

: «از این مردار بخورید». گفتند: یا رسول اللّه! مرداری بدین صعبی،

چون توان خورد؟! فرمود: آنچه شما خوردید از این صعب تر بود!

آن کس که لوای غیبت افراخته است

او از تن مردگان غذا ساختـــه است سنایی

میمون بن سیاه می گوید:
شبی در خواب دیدم که به مرداری برخوردم.

صدایی شنیدم که می گفت: او را بخور! گفتم:

خدایا! چگونه مردار خورم؟!

دوباره ندا آمد: همان گونه که غیبت می کنی.

خدای متعال به موسی گفت:

«موسی! غیبت کننده اگر توبه کند،

آخر کس است که به بهشت می رود

و اگر توبه نکند و با این گناه بمیرد،

اول کس است که به دوزخ درآید»

پیامبر خدا فرمود:

«شبی که به معراجم بردند

بر جمعیتی عبور کردم که

با ناخن های مِسی،

صورت و گوشت خویش را

می خراشیدند و می کندند. گفتم:

یا جبراییل! اینها کیانند؟

گفت: کسانی که گوشت مردم می خورند

و آبروی خلق می ریزند.»

1. تفسیر کشف الاسرار میبدی، ج9، ص263.

2. گزیده تفسیر نمونه، ج4، ص 504.

3. المستطرف، ج1، ص189.

4. کشف الاسرار، 9/262.


     ---------------------------------------------------


مجلات > قرآن و حدیث


           > بشارت >


مرداد و شهریور 1380، شماره 24








---------------------------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------------------------


---------------------------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------------------------






            8  -   بهلول عاقل            




  بهلول کلوخی برداشت


 و به طرف ابوحنیفه پرتاب کرد


 و گریخت. کلوخ به پیشانی ابوحنیفه خورد و او راآزرد.


 پس از دستگیری بهلول، برای شکایت وی را نزد حاکم بردند.


بهلول به او گفت: چه آزاری از سوی من به تو رسیده است؟


ابوحنیفه گفت: کلوخی به پیشانی ام زده


و سر من را به دردآورده ای.


بهلول گفت: درد را به من نشان بده؟


ابوحنیفه گفت: درد را چگونه می توان دید؟


بهلول گفت: پس چرا (بر امام صادق(ع) اعتراض می کردی


 و می گفتی چگونه می توان گفت که خداوند موجود است

ولی نمی توان او را دید؟


علاوه آن کلوخ خاک بود و تو نیز از خاک هستی پس نمی بایست 

خاک از خاک آزار ببیند وعذاب شود. همچنین من تقصیری ندارم و بایداز خدا شکایت کنی، 

زیرا تو خود می گفتی انسان فاعل کارهای خویش نیست و همه کارها به ست خداست.

پس چرا تو مرا نزد حاکم آورده و ادعای قصاص می کنی؟

ابوحنیفه با شنیدن سخنان منطقی و عاقلانه بهلول شرمنده شد

 و ازشکایت خویش منصرف گشته، جلسه دادگاه را ترک کرد.


 hawzah.net/fa/magazine/magart/0/0/27171?SearchText=%d8%a8%d9%87%d9%84%d9%88%d9%84+%d8%b9%d8%a7%d9%82%d9%84




---------------------------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------------------------


---------------------------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------------------------






       9  - دارالقرآن الکریم قم      



آآرشیو شماره های گذشته


http://www.magiran.com/cover/mg5480_44icl.jpg




---------------------------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------------------------


---------------------------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------------------------






            10 -   د            











---------------------------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------------------------


---------------------------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------------------------













---------------------------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------------------------


---------------------------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------------------------





دسته ها :
X